quinta-feira, 7 de fevereiro de 2019

Ponte Cidade Universitária, São Paulo, Brasil


Ponte Cidade Universitária, São Paulo, Brasil
São Paulo - SP
Fotografia


Ponte Cidade Universitária - Prefeito William Salem é uma ponte que cruza o Rio Pinheiros, na cidade de São PauloBrasil. Constitui parte do sistema viário da Marginal Pinheiros.Ela interliga a Praça Panamericana e a Avenida Professor Manuel José Chaves, no Alto de Pinheiros à Rua Alvarenga e à Cidade Universitária, da USP, no Butantã.
Em 1957 a prefeitura elaborou o primeiro projeto para uma ponte no local. Devido a falta de recursos, tal projeto foi engavetado. Apenas em 1965 um novo projeto foi proposto com os seguintes dados: 478 m de comprimento, 21 m de largura, 10 mil m2 de área pavimentada e custo de 1.950.000,00 cruzeiros novos. As obras foram iniciadas em novembro daquele ano. Em 20 de maio de 1967 foi inaugurada a Ponte da Cidade Universitária.
Com a construção da Estação Cidade Universitária em 1957 e sua remodelação em 1981, a ponte passou a ser utilizada pelos estudantes como acesso para a Cidade Universitária Armando de Salles Oliveira. Na terceira remodelação da estação ferroviária em 2010, foi construído uma passarela ligando a estação diretamente à ponte. Além disso, uma nova conexão da Ciclovia Rio Pinheiros foi construída à ponte.
Por força da Lei Ordinária 16.743/17, acresceu-se à denominação da ponte o nome de William Salem, ex-prefeito da Cidade de São Paulo falecido em 2010.

Veículo Movido a Gasogênio, Rua Líbero Badaró, 1943, São Paulo, Brasil



Veículo Movido a Gasogênio, Rua Líbero Badaró, 1943, São Paulo, Brasil
São Paulo - SP
Fotografia


Rua Líbero Badaró esquina com a Praça do Patriarca. À direita podemos ver um veículo com adaptação para consumir gasogênio. Estávamos em 1943 em plena Segunda Guerra e praticamente não havia gasolina para carros particulares.

Propaganda "Neste Mundo Tão Inseguro a sua Família Precisa de Uma Ford Rural", Ford, Brasil

Propaganda "Neste Mundo Tão Inseguro a sua Família Precisa de Uma Ford Rural", Ford, Brasil
Propaganda - Brasil

Propaganda "Liquidificador IV Centenário", Arno, Brasil

Propaganda "Liquidificador IV Centenário", Arno, Brasil
Propaganda - Brasil

Propaganda "Ponha um Tigre no seu Carro!", Esso, Brasil

Propaganda "Ponha um Tigre no seu Carro!", Esso, Brasil
Propaganda 

Propaganda "O Simbolo da Fé", Shell, 1970, Brasil

Propaganda "O Simbolo da Fé", Shell, 1970, Brasil
Propaganda - Brasil

Parque Dom Pedro II, 1912, São Paulo, Brasil

Parque Dom Pedro II, 1912, São Paulo, Brasil
São Paulo - SP
Fotografia

Palácio de Justiça, São Paulo, Brasil

Palácio de Justiça, São Paulo, Brasil
São Paulo - SP
Fotografia - Cartão Postal

quarta-feira, 6 de fevereiro de 2019

terça-feira, 5 de fevereiro de 2019

Volkswagen Super Beetle Epilogue Edition 1979, Alemanha














Volkswagen Super Beetle Epilogue Edition 1979, Alemanha
Motor : 1585 CC
Exterior : Preto (Black)
Interior : Preto
Fotografia

HIGHLIGHTS
·         Last year of production for the German-built Beetle
·         1 of 900 produced
·         Unrestored with 558 actual miles
·         1585cc engine
·         4-speed transmission
·         VDO clock
·         Radio delete
·         Books and records
·         Original tool kit
·         Previously in a private Volkswagen museum


Having covered only 558 miles since new, this 1979 Volkswagen Super Beetle Epilogue Edition is presented in unrestored condition. The final year for the German-made Beetle, 1979 saw only 900 Epilogues produced. This one is equipped with the fuel-injected 1585cc engine, 4-speed manual transmission and VDO clock, and it will be sold with books, records and the original tool kit. A radio-delete car, it seems only fitting that a final-edition car, particularly one representing such a well-loved automobile, be in reflective silence without a radio. Afterall, for many, it wasn’t a party. Previously part of a private Volkswagen museum, the Epilogue Editions are very important to the company history, marking the segue between original concepts and new ideas. By the time the last German-made Beetle exited the assembly line in January 1980, 21,529,464 had been built, marking it as the longest-running production car ever using the same platform. It provided transportation for countless people around the world, and it was popular and inexpensive to purchase and maintain, largely a part of the Beetle appeal. Times were changing rapidly by the mid-1970s though; demands on auto makers were fierce—emissions and safety standards led the charge and Volkswagen realized the end was near for Beetle. With competition from all sides eroding sales, it simply wasn’t feasible to continue production; it was time to introduce a modern vehicle for modern times. The last Beetles were convertibles, and all Epilogue Edition examples were produced in 1979. Each wore a triple-black motif with thin-line whitewall tires, again, rather fitting to mark the occasion of the end of an era and the end of a legend. With only 900 having been produced, finding one in exemplary condition is a rare treat, especially one that is as original as this one with only 558 miles since new.
Fonte : https://www.mecum.com/lots/FL0119-359586/1979-volkswagen-super-beetle-epilogue-edition/?fbclid=IwAR2uFE0aeVtPfamJxUhPNUbBXLSYGNUqS36NIyqOIXT6rqRYDmA-yNUP7Fo