Blog destinado a divulgar fotografias, pinturas, propagandas, cartões postais, cartazes, filmes, mapas, história, cultura, textos, opiniões, memórias, monumentos, estátuas, objetos, livros, carros, quadrinhos, humor, etc.
quinta-feira, 30 de janeiro de 2020
Porto de Santos, Santos, São Paulo, Brasil (Porto de Santos) - Benedito Calixto
Porto de Santos, Santos, São Paulo, Brasil (Porto de Santos) - Benedito Calixto
Santos - SP
Acervo Banco Itaú S/A, Brasil
OST - 30x36 - 1878
Maserati Bora 4.9 1973, Itália
Maserati Bora 4.9 1973, Itália
Fotografia
The
introduction of the Bora in 1971 represented Maserati’s first rear-engined
production car. The mighty 450 S–derived engine and five-speed ZF transaxle
were fitted to a monocoque chassis employing four-wheel independent suspension,
and the Citroën-supplied hydropneumatic control system not only powered the
ventilated disk brakes, but also—ingeniously—permitted “touch button” movement
of the pedal box, driving seat position, headlights, and windows.
This package,
combined with sleek coachwork courtesy of Giorgetto Giugiaro at Italdesign,
ensured formidable performance, with 60 mph reached in under seven seconds and
a top speed of 170 mph. It was also perhaps the most practical supercar of its
era, with a generous storage compartment to the front and enviable levels of
both sound and heat deadening. From 1971 to 1980, Maserati produced 564
examples of the Bora.
This Maserati
Bora was sold new in the spring of 1973 through the Grossman Motor Car Corp of
West Nyack, New York, to Marv Tonkin Ford of Portland, Oregon, for $23,500. It
was subsequently purchased by the Ford dealership owner’s brother. Finished in
a wonderful shade of red accented by a stainless roof and a pillars, it
features a Vitaloni Tornado driver’s-side mirror and rides on Michelin XWX
radial tires mounted on Campagnolo wheels. The interior features sweeping
bucket seats, power windows, a Blaupunkt Frankfurt stereo, and an aftermarket
Pioneer cassette deck. The Bora is accompanied by a copy of its invoice, select
registrations from current ownership, an owner’s manual, and manuals for the
Blaupunkt stereo and Pioneer cassette deck.
A rare and
underappreciated Italian thoroughbred, this Bora is one of just 250 examples
with the desirable 4.9-liter V-8. This is a thrilling Maserati for any grand sports
car collection.
Ponte Pênsil, São Vicente, São Paulo, Brasil (Ponte Pênsil) - Benedito Calixto
Ponte Pênsil, São Vicente, São Paulo, Brasil (Ponte Pênsil) - Benedito Calixto
São Vicente - SP
Coleção privada
OST - 31x52 - 1918
Palacete Prates Abrigando a Câmara Municipal, 1952, São Paulo, Brasil
São Paulo - SP
Fotografia
Nas 2 fotos iniciais — registradas por Sebastião de Assis Ferreira em 10/1952 — vemos o belíssimo Palacete Prates 1 na Rua Líbero Badaró que nesta época sediava a Câmara Municipal de São Paulo. Em 1947, com o término da ditadura de Getúlio Vargas, se realizaram as eleições municipais. Eleita a nova câmara, pela 2ª vez ocupou o mesmo lugar para acomodar 45 vereadores e demais serviços do legislativo paulistano. Anteriormente, em 1914, já havia abrigado as instalações da Câmara e Prefeitura. Em 1969, seria transferida (a Câmara) para o Palácio Anchieta construido para substituir o então insuficiente espaço. O Prates 1 foi demolido em 1970 para ser erguido o Edifício Mercantil Finasa. As demais cenas (internas e externas) são do Acervo do Centro de Memória CMSP.
Antigo Córrego Tabatinguera, São Paulo, Brasil
Antigo Córrego Tabatinguera, São Paulo, Brasil
São Paulo - SP
N. 14
Fotografia - Cartão Postal
O Córrego Tabatinguera nasce (ou nascia, dado
que hoje não é mais que um esgoto) na Cantareira e deságua na margem direita do
Tietê, cortando o bairro do Limão.
Vista Aérea de São Vicente, São Vicente, São Paulo, Brasil
Vista Aérea de São Vicente, São Vicente, São Paulo, Brasil
São Vicente - SP
Foto Postal Colombo N. 68
Fotografia - Cartão Postal
Assinar:
Postagens (Atom)