quarta-feira, 13 de janeiro de 2021

O Amante 1992 - L'Amant































 

O Amante 1992 - L'Amant
França / Inglaterra / Vietnã - 115 minutos
Poster do filme - Lobby Card

O Amante 1992 - L'Amant

 

























O Amante 1992 - L'Amant
França / Inglaterra / Vietnã - 115 minutos
Poster do filme

Canto de Jardim (Canto de Jardim) - Rodolfo Amoedo



 

Canto de Jardim (Canto de Jardim) - Rodolfo Amoedo
Coleção privada
Óleo sobre madeira 27x21

Largo do Tesouro, São Paulo, Brasil (Largo do Tesouro) - Nicola Fabricatore



 

Largo do Tesouro, São Paulo, Brasil (Largo do Tesouro) - Nicola Fabricatore
São Paulo - SP
Coleção privada
Aquarela 22x32

O Compadre de Ogum (O Compadre de Ogum) - Carybé


 

O Compadre de Ogum (O Compadre de Ogum) - Carybé
Coleção privada
Serigrafia - 33x44

Flores (Flores) - Cophelia M. Gimenez


 

Flores (Flores) - Cophelia M. Gimenez
Coleção privada
OST - 40x60

O Compadre de Ogum (O Compadre de Ogum) - Carybé


 

O Compadre de Ogum (O Compadre de Ogum) - Carybé
Coleção privada
Serigrafia - 33x46

Vista da Pedra da Gávea e Morro Dois Irmãos, Rio de Janeiro, Brasil (Vista da Pedra da Gávea e Morro Dois Irmãos) - Felisberto Ranzini



 

Vista da Pedra da Gávea e Morro Dois Irmãos, Rio de Janeiro, Brasil (Vista da Pedra da Gávea e Morro Dois Irmãos) - Felisberto Ranzini
Rio de Janeiro - RJ
Coleção privada
Aquarela - 33x50

Alhos e Cebolas (Alhos e Cebolas) - Antônio Arena



 

Alhos e Cebolas (Alhos e Cebolas) - Antônio Arena
Coleção privada
OST - 40x60

Norton 588CC F1 1990, Inglaterra








 

Norton 588CC F1 1990, Inglaterra
Fotografia

Norton's last valiant attempt to build a roadster around its fabulous rotary engine was easily the best looking. Race-styled and painted in the John Player Specials livery of Steve Spray and Trevor Nation's works bikes, the F1 made do with 94bhp as opposed to the racer's 150-plus, a figure putting its performance (top speed was around 145mph) on a par with that of contemporary sports 600s from Japan. In the quality of its equipment though, the F1 was streets ahead: Spondon alloy beam frame, White Power 'upside down' forks, White Power rear shock, and Brembo brakes all-round. The downside, however, was the F1's cost: a staggering £12,700 (a Honda VFR750 cost £5,799 at the time) but then quality never did come cheap. Perhaps not surprisingly, few were made before the factory hit yet another financial crisis and production ceased. Today, this last 'proper' Norton has become one of the most sought-after British motorcycles of recent times.