sábado, 30 de novembro de 2019

NSU Prinz III Coupe 1960, Alemanha









NSU Prinz III Coupe 1960, Alemanha
Fotografia


Mercury Cosworth Capri 1980, Estados Unidos













Mercury Cosworth Capri 1980, Estados Unidos
Motor:
Exterior: Vermelho
Interior: Preto
Fotografia


HIGHLIGHTS
The only 1980 Cosworth Capri produced
Built by Ford Motor Company with custom all steel bodywork by Ron Fournier
468 miles since new
Same collector owned since 1995
Featured in 1981 issue of AutoWeek, 3 issues included
Featured in Ron Fournier's "Metal Fabricator's Handbook"
DOHC 1.6L BDA Cosworth engine
Dual Weber carburetors
ZF 5-speed manual transmission
Locking differential
Functional hood louvers and brake cooling ducts
Koni F81 shocks
Dry sump lubrication
Bright Red with Black leather interior
Stewart Warner instruments
Heated Recaro seats
Original Firestone HPR tires
Original 3-piece BBS Gold-center wheels
Copies of previous titles
Period photos
Elite Marti Report
Featured in a Ford Motorsports post card, 3 included
This is the only 1980 Cosworth Capri produced, a joint effort by McLaren Engines, Inc., and Mercury, Marketing Corp. of America. Hot on the heels of the M-81 Mustang, an experiment in emissions-legal performance, the Mercury Cosworth Capri was never intended to be sold to the public. As such, it was developed with an engine so close to Formula-Atlantic spec, it’s only shy by about 30 HP. The 186 HP dry-sump-lubricated 1.6L BDA Cosworth DOHC inline 4-cylinder engine wails like few others, thanks in part to the 2-inch dual exhaust system and 45 DCOE Webers. A ZF 5-speed manual transmission sends the power to a locking differential rear end, and when everything conspires at once, the car will sprint from 0-60 MPH in about 6 seconds flat. Not earth shattering, but remember two things: one, it was fed by dual Webers that, along with several internal modifications, made the car more of a puller at higher RPMs; and two, it’s a 4-cylinder pulling a 2,500-pound body around. For 1980, it was a major accomplishment. Built by Ford Motor Company with custom, all-steel bodywork by Ron Fournier, the Capri is not for those seeking to blend in, but then again, it is a race car in street car clothing. Having covered only 468 miles from new, it’s been held by the same collector since 1995, and it was featured in Ron Fournier’s “Metal Fabricator’s Handbook” and a 1981 issue of “AutoWeek” magazine (included with the sale). If the engine under the hood wasn’t enough, the Cosworth Capri was an exceptional study in handling with Koni F81 shocks, wide Firestone tires wrapping three-piece, gold-center BBS wheels, and bodywork that ensured the winds worked with the car to keep it glued to the ground. The original tires and wheels are still on the car. Presented in bright red with a black leather interior, the Recaro seats are heated, and the vitals are delivered by way of Stewart Warner gauges. Complete with copies of previous titles, period photographs, Ford Motorsports postcards and an Elite Marti Report, this is indeed one of the most unique automotive experiments within the past 40 years.

Estação Ferroviária de Jaguariaíva, Paraná, Brasil




Estação Ferroviária de Jaguariaíva, Paraná, Brasil
Jaguariaíva - PR
Fotografia - Cartão Postal

A estação ferroviária da cidade de Jaguariaíva se constitui num belo exemplar arquitetônico. Construída em alvenaria no padrão de uma estação de médio porte possui estrutura de uma estação de primeira classe. A atual estação teve sua inauguração no ano de 1935.
Assim como ocorreu em outras cidades brasileiras, a instalação da estação passa a constituir ponto de referência para a comunidade. Por isso, atualmente a cidade se encontra dividida geograficamente em duas partes: Cidade Alta, originária da antiga fazenda da família Lobo e Cidade Baixa, que é formada após a implantação dos trilhos da ferrovia São Paulo – Rio Grande e de sua respectiva estação.
A cidade favorecida por este meio de transporte assumia uma postura de progresso, já que a invenção mais fascinante do século estava lá; atraindo pessoas, negócios e melhorias urbanas. Um grande impulso se dava para a economia do município. De acordo com Lando Kroetz: “Os estímulos advindos da implantação das ferrovias no Paraná, favoreceram o fluxo de pessoas ou produtos, intensificando a produção agrícola, comercial e industrial. (…) O trem, fator de crescimento fundamentado na perspectiva de lucros comandou, junto com outros fatores, o emprego da terra. Colonização, frente de trabalho, utilização da terra e das riquezas extrativas formaram um esquema inter-relacionado.
Nesta perspectiva sobre a ferrovia, foram atraídos investimentos em Jaguariaíva, como as indústrias Matarazzo, que lá se instalaram em 1920. Incrementaram a economia local instalando um parque fabril com um grande frigorífico. As indústrias, localizadas atrás da estação, direcionaram o centro comercial do município para esta localidade, compondo o espaço com hotéis, restaurantes, agências bancárias e até uma nova igreja, construída sob patrocínio do Conde Matarazzo, para atender a população que se formava nesta parte da cidade. Neste período a linha ferroviária de Jaguariaíva se constituía num importante entroncamento de ferrovias ligando o Estado do Paraná com outras regiões do Brasil. 
Nota do blog: Foi retratada na tela "A Gare / La Gare" de Tarsila do Amaral.


Frigorífico Matarazzo, Jaguariaíva, Paraná, Brasil


Frigorífico Matarazzo, Jaguariaíva, Paraná, Brasil
Jaguariaíva - PR
Fotografia - Cartão Postal

sexta-feira, 29 de novembro de 2019

Usina Copervales, Atalaia, Alagoas, Brasil







Usina Copervales, Atalaia, Alagoas, Brasil
Atalaia - AL
Fotografia

Nota do blog: Antiga Usina Laginha Filial Uruba.

Rua Conde de Baependi, Vista Geral Após a Finalização das Obras de Canalização do Rio Carioca em Direção ao Bairro de Laranjeiras, 25/07/1906, Rio de Janeiro, Brasil – Augusto Malta



Rua Conde de Baependi, Vista Geral Após a Finalização das Obras de Canalização do Rio Carioca em Direção ao Bairro de Laranjeiras, 25/07/1906, Rio de Janeiro, Brasil – Augusto Malta
Rio de Janeiro - RJ
Museu da República, Rio de Janeiro, Brasil
Fotografia

Rua Conde de Baependi, Obras de Canalização do Rio Carioca, 04/08/1905, Rio de Janeiro, Brasil – Augusto Malta



Rua Conde de Baependi, Obras de Canalização do Rio Carioca, 04/08/1905, Rio de Janeiro, Brasil – Augusto Malta
Rio de Janeiro - RJ
Museu da República, Rio de Janeiro, Brasil
Fotografia

Rua Conde de Baependi, Obras de Canalização do Rio Carioca, 04/08/1905, Rio de Janeiro, Brasil – Augusto Malta



Rua Conde de Baependi, Obras de Canalização do Rio Carioca, 04/08/1905, Rio de Janeiro, Brasil – Augusto Malta
Rio de Janeiro - RJ
Museu da República, Rio de Janeiro, Brasil
Fotografia

Rua Conde de Baependi, Obras de Canalização do Rio Carioca, 04/08/1905, Rio de Janeiro, Brasil – Augusto Malta



Rua Conde de Baependi, Obras de Canalização do Rio Carioca, 04/08/1905, Rio de Janeiro, Brasil – Augusto Malta
Rio de Janeiro - RJ
Museu da República, Rio de Janeiro, Brasil
Fotografia

Rua Conde de Baependi, Obras de Canalização do Rio Carioca, 18/08/1905, Rio de Janeiro, Brasil – Augusto Malta



Rua Conde de Baependi, Obras de Canalização do Rio Carioca, 18/08/1905, Rio de Janeiro, Brasil – Augusto Malta
Rio de Janeiro - RJ
Museu da República, Rio de Janeiro, Brasil
Fotografia