quarta-feira, 4 de dezembro de 2019

Parque Municipal Américo Renné Giannetti, Belo Horizonte, Minas Gerais, Brasil


Parque Municipal Américo Renné Giannetti, Belo Horizonte, Minas Gerais, Brasil
Belo Horizonte - MG
N. 17
Fotografia - Cartão Postal



Localizado na região central de Belo Horizonte, foi inaugurado em 26 de Setembro de 1897, antes mesmo da inauguração nova capital mineira. É o patrimônio ambiental mais antigo de Belo Horizonte e foi projetado no final do século XIX pela comissão construtora encarregada de planejar a nova capital de Minas Gerais. Possui uma área de 182 mil metros quadrados de extensa vegetação. Abriga o Teatro Francisco Nunes, Orquidário, um pequeno parque de diversões e a parte dos fundos do Palácio das Artes. O parque forma hoje um ecossistema representativo com árvores centenárias e ampla diversidade de espécies. Possui diversas nascentes que abastecem três lagoas e cerca de 280 espécies de árvores exóticas e nativas, como: figueiras, jaqueiras, cipreste-calvo, flamboyant, eucalipto, sapucaia, pau-mulato e pau-rei. O espaço também abriga mais de 100 espécies de aves entre bem-te-vis, sabiás, garças, periquitos, pica-paus, sanhaços, saíras e outros animais, como gambás e micos. É um verdadeiro refúgio para a fauna silvestre. O Parque Municipal Américo Renné Giannetti foi projetado em estilo romântico inglês, pelo arquiteto paisagista francês, Paul Villon, para ser o maior e mais bonito parque urbano da América Latina. Antes de sua implantação, o espaço abrigava a Chácara do Sr. Guilherme Vaz de Mello, conhecida como Chácara do Sapo. O local serviu de moradia para o próprio Paul Villon e para Aarão Reis, engenheiro chefe da Comissão Construtora, encarregada de planejar e construir a nova capital de Minas Gerais. Em 1924, o governador do Estado Olegário Maciel transfere a residência oficial para o Parque Municipal, até o final de sua gestão. O parque possuía, originalmente, uma área de 600 mil metros quadrados, A partir de 1905, inicia-se o processo de perda de espaços para construções diversas e de sua área original, o parque chega ao século XXI com apenas 182 mil metros quadrados.
No coração de Belo Horizonte, às margens das avenidas Andradas e Afonso Pena, está o Parque Municipal Américo Renné Giannetti.
São poucos os meses que separam o aniversário do parque, que é o patrimônio ambiental mais antigo da cidade, das comemorações pela criação da capital de Minas Gerais. Sim, a fundação do local aconteceu antes mesmo da de BH.
Projetado em estilo romântico inglês pelo arquiteto paisagista francês Paul Villon, o espaço serviu como morada de Olegário Maciel, governador do Estado à época, como também abrigou animais curiosos da fauna brasileira ao longo de sua história e foi até palco para a criação de um importante clube de futebol.
Essas são apenas algumas das histórias mais curiosas ocorridas ao longo dos mais de cem anos de existência do Parque Municipal. Assim, para comemorar o aniversário, listamos dez curiosidades referentes ao parque.
Antes de o Parque Municipal ser construído, a imensa área que o compreende abrigava a Chácara Guilherme Vaz de Mello, conhecida como "Chácara do Sapo". Durante sua construção, o local serviu como casa para o paisagista Paul Villon e para Aarão Reis, engenheiro-chefe da comissão contratada para planejar e construir a nova capital.
Um restaurante, um observatório meteorológico e até um cassino constavam no projeto inicial do espaço, mas nenhuma dessas obras chegou a ser executada.
Originalmente, o parque se estendia ao longo de 600 mil metros quadrados, e seus limites eram as avenidas Afonso Pena, Mantiqueira (atual Alfredo Balena), Araguari (atual Francisco Sales) e Tocantins (atual Assis Chateaubriand).
Contudo, oito anos após sua construção, o parque passou a ceder espaços para novas obras, como a Faculdade de Medicina, a Moradia Estudantil Borges da Costa e o Colégio Imaco. Assim, atualmente, ele ocupa cerca de 182 mil metros quadrados.
O Parque Municipal Américo Renné Giannetti nem sempre se chamou assim. Durante mais de 50 anos, ficou conhecido apenas como "Parque Municipal".
A mudança só aconteceu nos anos 50, como uma homenagem ao prefeito Américo Renné Gianetti, responsável pela primeira grande reforma do complexo. Àquela época, as alamedas receberam asfalto, os jardins foram restaurados, e uma "concha acústica", construída para apresentações ao ar livre.
Sem sede adequada para a Escola de Artes de Belo Horizonte, o famoso pintor Alberto da Veiga Guignard ministrou aulas nos jardins do Parque Municipal. Ele se tornou professor da instituição depois de receber um convite de Juscelino Kubitschek.
Além das aulas de pintura, o parque abrigou atividades esportivas e culturais para ofertar aos moradores da capital. Há relatos de apresentações de piano ao ar livre na década de 40, bem como de jogos de futebol, peteca e até natação e remo, os dois últimos praticados nas lagoas que lá existem. É importante lembrar que, na década de 20, uma pista de patinação chegou a ser construída no local.
Após sua fundação, a capital de Minas Gerais se tornou ponto de encontro para os escritores aqui nascidos ou vindos de outros municípios do Estado.
Segundo o site da Prefeitura de Belo Horizonte (PBH), na década de 20 o Parque Municipal recebeu visitas de Carlos Drummond de Andrade, Pedro Nava e Emílio Moura.
Vinte anos mais tarde, o espaço foi cenário para conversas entre Fernando Sabino, Paulo Mendes Campos, Otto Lara Resende e Hélio Pelegrino.
Há seis anos, quem quisesse comer as jacas do Parque Municipal podia ser inscrever em uma lista de espera gigantesca. Vagas preferenciais só eram abertas a mulheres gestantes e pessoas doentes, que conseguiam comer jaca fora do prazo.
Passado tanto tempo, ainda é possível perceber o florescimento das jaqueiras entre janeiro e meados de abril. Vinte e três representantes da espécie estão plantadas por lá. A lista de espera precisou ser suspensa quando a demanda de belo-horizontinos em busca do fruto superou a oferta da fruta.
O acontecimento que marcou o nascimento do Clube Atlético Mineiro se deu no coreto do Parque Municipal, durante reunião de um grupo de jovens 11 anos após a fundação do local, em 1908.
Um ano depois, o Atlético venceu seu primeiro desafio: uma goleada em partida contra o Sport Club Futebol, na casa do adversário. Aníbal Machado, importante escritor brasileiro, marcou o primeiro gol do Galo.
A Ilha das Garças se tornou Ilha dos Amores apenas em 1929, quando precisou ser remodelada no estilo francês para receber a estátua de Anita Garibaldi, heroína nascida em Santa Catarina que combateu na Revolução Farroupilha.
Três lagoas, cascatas e até dois laguinhos integram o patrimônio compreendido pelo Parque Municipal. A principal entre elas, a Lagoa dos Barcos, possui uma cascata chamada de "Cascatinha dos Barcos", abastecida com água proveniente da própria lagoa. Nela existem barcos a remo para passeios dos visitantes.
Existem, hoje, mais de 700 animais espalhados por toda a extensão do parque. São gambás, garças, micos-estrelas (o animal símbolo de Belo Horizonte) e pássaros de incontáveis espécies, todos convivendo com os moradores da cidade que por lá passeiam.
No entanto, nem sempre foi assim. Nos anos 20, o lugar abrigava jaulas para animais, no mínimo, curiosos: eram jaguatiricas, raposas e até uma onça-vermelha. Havia ainda pacas, capivaras, antas, tucanos e papagaios.
Isso ainda sem mencionar as cerca de 600 espécies ornamentais e de árvores de todos os biomas brasileiros e do mundo, como figueiras, ipês, ciprestes, sapucaias, lírios, azaleias e bromélias, por exemplo.

Ponte Duarte Coelho e Avenida Guararapes, Recife, Pernambuco, Brasil


Ponte Duarte Coelho e Avenida Guararapes, Recife, Pernambuco, Brasil
Recife - PE
Fotografia - Cartão Postal

Ponte Buarque de Macedo, Recife, Pernambuco, Brasil




Ponte Buarque de Macedo, Recife, Pernambuco, Brasil
Recife - PE
Fotografia - Cartão Postal

Rua Uruguaiana, Rio de Janeiro, Brasil


Rua Uruguaiana, Rio de Janeiro, Brasil
Rio de Janeiro - RJ
N. 245
Fotografia - Cartão Postal

Macaé, Rio de Janeiro, Brasil


Macaé, Rio de Janeiro, Brasil
Rio de Janeiro - RJ
Wolney N. 17
Fotografia - Cartão Postal

Packard Custom Super Eight One Eighty Convertible Victoria by Darrin 1941, Estados Unidos


















Packard Custom Super Eight One Eighty Convertible Victoria by Darrin 1941, Estados Unidos
Fotografia


Some of the rarest and most desirable “Darrin” Packards are the 1941 and 1942 models featuring the new, up-to-date Clipper-inspired styling with the model’s signature extended hood line, low vee’d windshield, and cut-down doors. As before, these automobiles were essentially hand-built to individual customer order; just 35 were produced in 1941.
The DeAtley Darrin was sold new on 29 May 1941 to Howard Viet of Pebble Beach, California, by Stahl Motors of Monterey. Mr. Viet owned the car until his passing in the early 1950s, after which his widow sold the car to Mark Raggatt of Carmel, a longtime family friend. Mr. Raggatt exhibited the Packard at the Pebble Beach Concours d’Elegance in 1956, when it was largely still a small, local charity car show.
Subsequently, the car passed through the hands of early Packard enthusiasts Patrick Young and Tom Mix, then several Midwestern collectors, including the late Harold Mistele. In 1990 it was purchased by Bill Weltyk of Oak Brook, Illinois, who sourced a correct 1941 engine block (replacing the 1948 block in the car), which was completely rebuilt, and had the engine compartment detailed and fitted with new wiring. Much of the chrome work was refinished or replaced, and the body was professionally stripped to bare metal, blocked and sanded, and refinished in the year-correct color of Saratoga Beige, with a new leather interior and wood-grain-and-plastic dashboard, per original specifications.
The late Neil DeAtley acquired the Packard in 2007 from well-known specialist Tom Mix, and it was maintained in his distinguished collection for over a decade. It was occasionally driven and shown in local CCCA Arizona Region activities and has been well maintained in beautiful overall condition.
This is a particularly beautiful and well-kept Darrin, long considered among the most well preserved and to have the best-known ownership history of any surviving 1941 model. It would be an ideal addition to any distinguished Packard collection, or, alternatively, a superb CARavan automobile, offering outstanding performance that is some of the best of its era.

Praia do Carmo, Olinda, Pernambuco, Brasil


Praia do Carmo, Olinda, Pernambuco, Brasil
Olinda - PE
Fotografia - Cartão Postal

Faculdade de Medicina, Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil


Faculdade de Medicina, Porto Alegre, Rio Grande do Sul, Brasil
Porto Alegre - RS
Fotografia - Cartão Postal

Associação Comercial e Bolsa, Recife, Pernambuco, Brasil


Associação Comercial e Bolsa, Recife, Pernambuco, Brasil
Recife - PE
Livraria Franceza
Fotografia - Cartão Postal

Rolls-Royce Phantom 2020, Inglaterra

















Rolls-Royce Phantom 2020, Inglaterra
Fotografia

2020 Model Year Rolls-Royce Phantom
VIN: SCATT6C05LU200041
Length: 227.1”
Width: 84.8”
Height (unladen): 64.8”
Wheelbase: 140”
Curb weight: 5,862lbs
Engine: 6.75l Biturbo V12
Output: 563hp @ 5,000rpm / 664lb-ft of torque @ 1,800rpm
Driveline: 8-Speed Satellite Guided Automatic Transmission – Rear Wheel Drive w/Rear Wheel Steering
0-60mph: 5.1sec
Top Speed: 155mph (governed)
Since its debut in 1925, the Rolls-Royce Phantom has been the choice of luxury automobile transport for the world’s most powerful men and women, and naturally a constant presence at many of history’s most memorable moments.
Every new Phantom that has subsequently appeared has successfully retained the title of ‘Best Car in the World’ as a result of Rolls-Royce’s tireless pursuit of perfection, visionary engineering, aesthetic acuity and deep understanding of what the world’s leading luxury item should be. Quite simply, Rolls-Royce has innovated for almost a century to set the benchmark and satisfy the most discerning luxury patrons.
A new benchmark has been set with the arrival of New Phantom – the eighth generation of this great nameplate. Not satisfied with simply launching a motor car that is a wholly contemporary design interpretation of Phantom DNA and a technological tour de force, Rolls-Royce has revolutionised the luxury car industry itself by shifting away from the status quo of shared platforms to an entirely new luxury business model.
New Phantom offers a wholly new, contemporary design interpretation of Rolls-Royce Phantom DNA. The all-new aluminium ‘Architecture of Luxury’ underpinning the New Phantom is lighter, stiffer, quieter and more technologically advanced. The many years of engineering ensures the architectural and proportional lineage of Rolls-Royce while delivering a whole new level of ‘Magic Carpet Ride.’
This commission design, by the world-renowned Bespoke Design Collective in Goodwood, England, Home of Rolls-Royce stands alone as a natural authority. Designers have carried the powerful Red theme throughout the design in subtle and luxurious style. This Red Phantom makes a statement, especially upon its regal arrival.
The exterior wears a Bespoke color finish of Crystal over Magma Red. The already lustrous Magma Red paint is further enhanced by tiny particles of actual crystal which have been captured in the final layers of the clear finish. The result is a brilliant prismatic effect that intensifies in direct sunlight with flashes of light from the entire surface. Recently created by the Rolls-Royce design engineers, the finish is comprised of five layers, each hand-polished for more than five hours.
To match the brilliance of the paint, all exterior brightwork is in a fully polished finish as are the 22” fully forged alloy wheels that feature the Rolls-Royce signature self-righting center caps.
The handcrafted Bespoke leather interior and appointments throughout are created from nine hides of hand-selected and drum-dyed leather with a color scheme of stunning Arctic White with Mugello Red Leather highlights throughout. Rich expanses of crisp white leather are framed by the use of Black Piano Lacquer and heavy bright chrome. The accents of hand stitched Mugello Red leather are a celebration of color in key areas of focus across the interior while the vehicle’s wood veneers were expertly selected and finished by hand in rich black Piano Lacquer with six coats of lacquer to ensure a perfect finish.
Within Phantom there is a Bespoke opportunity previously unseen in luxury motoring to showcase a new level of interior artistry and craftsmanship known as The Gallery. Housed within a single-piece glass fascia and extending across the instrument panel, the Gallery delivers visual and emotional elements that are unique to Phantom. In this example, The Gallery is constructed for the first time ever in Bespoke Mugello Red leather using the ‘Regatta Sails’ design motif. Created from handmade carbon fiber, then wrapped in Bespoke Mugello Leather, The Gallery and its matching Bespoke clock are then assembled in a clean room environment and sealed.
And overhead the new owner will enjoy a newly designed icon of Rolls-Royce
Motor Cars, a Mugello Red Shooting Starlight Headliner. The world-famous Rolls-Royce Starlight headliner has now been enhanced to add an amazing new experience in this Bespoke Phantom: shooting stars in Mugello Red. Presented in fine leather and handwoven with over 1,600 fiber filaments, the shooting starlight headliner fills the night sky above the occupants with a gentle glow of stars that whose intensity can be controlled by the customer. However, with the second press of the button, the new shooting star feature is activated where a selection of stars randomly shoots across the night sky.
Incalculable effort was expended to create ‘the most silent motor car in the world’ including 6mm two-layer glazing all around the car, more than 130kg of sound insulation, the largest ever cast aluminium joints in a body-in-white for better sound insulation and use of high absorption materials.
Acoustic insulation from road noise has been helped by the employment of double skin alloy on areas within the floor and bulkhead of the spaceframe. This is a feature unique to New Phantom. Further noise insulation by inserting dense foam and felt layers are between these skins to provide sound insulation not witnessed before in the car industry.
In addition, high absorption layers within the headliner, in the doors and in the boot cavity have further aided insulation and reduced reverberation.
All serve to create the ultimate stage for the fitted Rolls-Royce Bespoke Audio System for Phantom.
A powerful amplifier controls 18 channels (one for each speaker), providing a 1300-watt output. State-of-the-art optimisation technology and high precision magnesium-ceramic compound speaker cones enable near-infinitesimal changes in sound with an outstanding frequency response.
Two active microphones in the cabin also enable an adaptive function, detecting the absence or over emphasis of frequencies before triggering the amplifier to adjust the loudness of certain frequency ranges to counteract it. The Bespoke Audio system makes the most of the highest quality, uncompressed dynamic rate music providing an exceptional listening experience.
Whether experiencing Phantom from within or gazing upon its beauty from the outside, it is easy to see the heritage and prestige that has sustained Rolls-Royce Motor Cars for 115 years.
Rolls-Royce Motor Cars is a wholly owned subsidiary of the BMW Group and is a completely separate company from Rolls-Royce plc, the manufacturer of aircraft engines and propulsion systems. Over 2,000 skilled men and women are employed at the Rolls-Royce Motor Cars’ head office and manufacturing plant at Goodwood, West Sussex, the only place in the world where the company’s super-luxury motor cars are hand-built.