domingo, 16 de junho de 2019

Plaza de Cagancha, Montevidéu, Uruguai

Plaza de Cagancha, Montevidéu, Uruguai
Montevidéu - Uruguai
Fotografia - Cartão Postal


Praça de Cagancha (em espanholPlaza de Cagancha) é uma das praças características da capital uruguaiaMontevidéu. Localiza-se na principal artéria montevideana, a avenida 18 de Julio. É conhecida também como Praça Cagancha (Plaza Cagancha) ou Praça Liberdade (Plaza Libertad), embora a autêntica Plaza Libertad se encontra no bairro Ituzaingó, próxima ao Hipódromo de Maroñas. É o quilômetro zero das estradas nacionais.
Em 1829 o engenheiro José María Reyes projetou o que então se denominou "Cidade Nova", a área da cidade de Montevidéu mais afastada da cidade colonial. Neste projeto reservou um espaço físico para uma praça pública, no cruzamento da avenida 18 de Julio com a General Rondenau (ex-Ibicuy). Sete anos mais tarde, o arquiteto Carlo Zucchi modificou o traçado original do local, que inicialmente foi destinado ao mercado de frutas.
Os diversos eventos políticos e militares que ocorreram durante o século XIX afetaram o nome da nova praça. O nome atual de Praça de Cagancha foi concedido por decreto de 7 de fevereiro de 1840, em comemoração à vitória do general Fructuoso Riveraante o entrerriano Pascual Echagüe (à frente das forças rosistas) em 1839 na chamada Batalha de Cagancha, às margens do arroio Cagancha, no atual departamento de San José.
Em 19 de abril de 1863, o general Venancio Flores liderou uma revolução que marcou o início de uma guerra civil. Como consequência, o então presidente interino, Atanasio Cruz Aguirre, mudou o nome da praça, passando a chamá-la de "25 de Maio", de acordo com o decreto de 24 de maio de 1864. O conflito terminou em 20 de fevereiro de 1865 com a chamada "Paz da União". Em dezembro desse mesmo ano foi-lhe restabelecida o nome original de Praça de Cagancha.
Entre 1890 e 1930, o sistema de iluminação pública e a nova urbanização, cercada por uma paisagem onde predominava o verde, tinha transformado a praça em uma referência para os transeuntes do centro de Montevidéu. Neste período, foi-lhe adicionado canteiros e escadarias que embelezaram o passeio.
Nessa época, o chefe político de Montevidéu, Manuel Aguiar, encomendou a alguns escultores uma estátua comemorativa ao fim do conflito. O projeto selecionado foi o do escultor Giuseppe Liviitaliano de longa e reconhecida experiência no meio, que apresentou uma alegoria através de uma figura feminina empunhando com sua mão direita uma espada e com a esquerda uma bandeira.
Fundida no bronze dos canhões da última guerra civil, a escultura foi colocada no centro da Praça de Cagancha, no topo de uma coluna de mármore. Foi inaugurada em 20 de fevereiro de 1867 e recebeu o nome oficial de Estátua da Paz (Estatua de la Paz). Foi o primeiro monumento público de Montevidéu. Em 1887, a estátua foi retirada do pedestal, a fim de serem reparados os danos causados por raios. Nessa ocasião, a espada foi substituída por correntes partidas, retirando a ambiguidade do primeiro símbolo do pacto republicano entre os partidos políticos.
No início do século XX, o prefeito Ramón V. Benzano encomendou ao paisagista francês Charles Thays, o embelezamento da praça.
Em 1939, a Junta Econômica Administrativa decidiu baixar novamente a coluna, que foi colocada no pátio do Museu Juan Manuel Blanes, onde permaneceu até 1942, ano em que foi instalada novamente em seu pedestal, empunhando pela segunda vez uma espada.
Ao redor desta praça localizam-se vários edifícios de importância nacional. No lado sul está localizado o Palácio Piria, sede da Suprema Corte de Justiça, que foi residência do empresário uruguaio Francisco Piria. Em frente, situa-se o edifício que era ocupado por uma transportadora, o qual, desde o início de 2009, possui pendências judiciais. Mais abaixo, do lado oeste, está o Hotel Balmoral.
Na esquina sudoeste localizava-se o palácio Hebert-Jackson, um edifício no estilo renascentista italiano construído em 1891 pelos arquitetos alemães Parcus e Siegerist, cuja construção foi encomendada por Emilio Reus e continuada por Juan D. Jackson. O edifício tinha quatro andares, e possuía o primeiro elevador instalado em Montevidéu. Foi sede da Intendência Municipal e dos Conselhos de Administração de Montevidéu, do final do século XIX até 1941. Foi demolido em 1979. Atualmente no seu local ergue-se um moderno edifício de escritórios, com lojas comerciais no piso térreo, na avenida 18 de Julio.
No lado norte da praça, encontrava-se o lendário Café Sorocabana. Também nesse lado estão o Cine-Teatro Plaza, o Ateneu de Montevidéu, o Museu Pedagógico José Pedro Varela e o Teatro Circular.

Primeiros Automóveis de Montevidéu, Uruguai

Primeiros Automóveis de Montevidéu, Uruguai
Montevidéu - Uruguai
Fotografia


La fotografía permite observar uno de los primeros automóviles que se comercializaron en Montevideo a principios del siglo XX. Si bien hay constancias que ya en 1900 había automóviles en Montevideo, uno de los primeros que se tiene constancia fue el del Dr. Enrique Pouey. El 29 de setiembre de 1905, la Inspección de Obras Municipales dejó constancia que su automóvil cumplía las disposiciones reglamentarias para circular.
A principios de siglo el automóvil era un artículo de lujo. Era necesario contar con un chofer que se ocupara del vehículo y no existían talleres, gomerías o estaciones de servicio. Además el combustible, la bencina, era comprado por litro y llevado a domicilio.
En la imagen se aprecia, por las actitudes de los retratados, como estos vehículos eran considerados una novedad. El carro que los transporta, el modelo de automóvil, así como la vestimenta de las personas que forman parte de la escena presenta la posibilidad de buscar cambios y permanencias en los transportes, la vestimenta y las costumbres.

Plaza Constitución, Aproximadamente 1900, Montevidéu, Uruguai

Plaza Constitución, Aproximadamente 1900, Montevidéu, Uruguai
Montevidéu - Uruguai
Fotografia

Plaza Matriz, Grand Hotel e Club Uruguay, Montevidéu, Uruguai

Plaza Matriz, Grand Hotel e Club Uruguay, Montevidéu, Uruguai
Montevidéu - Uruguai
Fotografia - Cartão Postal

Parque Rodo, Montevidéu, Uruguai

Parque Rodo, Montevidéu, Uruguai
Montevidéu - Uruguai
Fotografia - Cartão Postal

Praia de Pocitos, Montevidéu, Uruguai

Praia de Pocitos, Montevidéu, Uruguai
Montevidéu - Uruguai
Fotografia - Cartão Postal

Fremont Bridge, Portland, Oregon, Estados Unidos

Fremont Bridge, Portland, Oregon, Estados Unidos
Oregon - Estados Unidos
Fotografia - Estados Unidos


The Fremont Bridge is a steel tied-arch bridge over the Willamette River located in Portland, Oregon, United States. It carries Interstate 405 and US 30 traffic between downtown and North Portland where it intersects with Interstate 5. It has the longest main span of any bridge in Oregon and is the second longest tied-arch bridge in the world (after Caiyuanba Bridge across the Yangtze RiverChina). The bridge was designed by Parsons, Brinckerhoff, Quade and Douglas, and built by Murphy Pacific Corporation.
The bridge has two decks carrying vehicular traffic, each with four lanes. The upper deck is signed westbound on US 30 and southbound on I-405. The lower deck is signed eastbound on US 30 and northbound on I-405.
Due to the public's dissatisfaction with the appearance of the Marquam Bridge, the Portland Art Commission was invited to participate in the design process of the Fremont. The improvement in visual quality resulted in a bridge that was nearly six times as expensive as the purposely economical Marquam Bridge. Designers modeled the bridge after the original 1964 Port Mann Bridge in Vancouver, British Columbia.
The steel tie-girder (I-beam) is 18-feet tall and 50-in wide. On October 28, 1971, while still under construction, a six-foot-long crack was found on the west span of this girder that required a $5.5 million redesign and repair. The ramps and approaches are steel box girders. If the lanes of the bridge were placed end-to-end, there are 3.27 lane-miles on the arch bridge and 14.12 lane-miles on the ramps and approaches.
The center span of the bridge, where the rib of the arch is above the deck, is 902 feet long. It was fabricated in California then assembled at Swan Island, 1.7 miles (2.7 km) downstream. After assembly it was floated on a barge the 1.7 mile trip to the construction site. On March 16, 1973, the 6,000-ton steel arch span was lifted 170 ft (52 m) using 32 hydraulic jacks. At the time, it was listed in the Guinness Book of World Records as the heaviest lift ever completed.
The bridge was opened on November 15, 1973, at a final cost of $82 million, most of which was financed by the Federal Highway Administration. In 1976, an American flag and an Oregon flag were added atop the structure as part of the bicentennial celebration for the United States. The flags were installed with the use of a helicopter. The 15-by-25-foot (4.6 m × 7.6 m) flags are attached to 50-foot (15 m) tall flagpoles at the crest of the arches.
The bridge as well as Portland's associated Fremont Street were named for John C. Fremont (1813–1890). Fremont was an early explorer of the Oregon Country. He served in the United States Army at the time as a Captain and later promoted to General. In 1856, he ran for president, but was defeated by James Buchanan.

sábado, 15 de junho de 2019

Chevrolet Camaro Z28 1969, Estados Unidos













Chevrolet Camaro Z28 1969, Estados Unidos
Motor : 302/290HP
Exterior : Verde (Rallye Green)
Interior : Preto
Fotografia

HIGHLIGHTS
·         Unrestored
·         Matching numbers 302/290 HP V-8 engine
·         4-speed transmission
·         Power steering
·         Power front disc brakes
·         Headers and dual exhaust
·         Winters aluminum intake manifold
·         Console with gauges
·         Push-button radio
·         Front and rear spoilers
·         Rear bumper guards
·         Rally wheels
·         Goodyear Wide Tread GT tires
·         Rallye Green with Black interior

This 1969 Chevrolet Camaro Z28 is practically every Camaro fan’s unrealized dream, an unrestored, pristine, low-mileage example that retains high originality, most importantly its matching-numbers 302/290 HP small-block V-8 engine. The Z28 was created for the sole purpose of winning the SCCA’s new Trans Am Championship for cars under 305 CI. Because the smallest Camaro V-8 was the 327, Chevrolet Racing Manager Vince Piggins took a page from every Chevrolet rodder’s handbook; he had a 283-spec crankshaft installed in a 327 block. The resulting short stroke reduced piston speed, allowing for higher peak RPM, and held displacement to 302 CI. The rest followed a well-established formula: a forged rotating assembly, a solid-lifter cam actuating oversized valves in high-flow heads, and a cowl-induction-fed Holley 4-barrel on a voluminous dual-plane aluminum intake manifold. The 302 was the main ingredient in a comprehensive package that included special heavy-duty suspension, quick steering, heavy-duty cooling, dual exhaust, a sturdy 4-speed and a 12-bolt rear end to handle the 302’s output. It was dubbed RPO Z28, and Chevrolet General Manager Pete Estes gave it his blessing after Piggins demonstrated its charms on the way to an executive lunch. Roger Penske’s Sunoco-sponsored Z28 won the Trans Am Championship for the second time when this 1969 Z28 first hit the streets, forever associating the Z28 with dominance on both road and track. Finished in attractive Rallye Green paint and contrasting white stripes, its matching-numbers 302/290 HP V-8 incorporates a Winters aluminum intake manifold and Holley 4-barrel carburetor, and it further benefits from tube headers and dual exhaust. Adding to the Z28’s standard 4-speed, front disc brakes, rear bumper guards and Goodyear Wide Tread GT tires on Rally wheels are optional power steering, front and rear spoilers, a center console with U17 Special Instruments, tachometer and a pushbutton AM radio. A well-cared-for example, it easily qualifies as among the most desirable of the unrestored 1969 vintage.
Fonte : https://www.mecum.com/lots/FL0119-359779/1969-chevrolet-camaro-z28/?fbclid=IwAR1PTCKe_g44zG-TB7l8olHHzvtlfJcX2LSv6KzHHJKBwr8Awuo5onNMmQg


Mercedes Benz SLS AMG 2011, Alemanha


















Mercedes Benz SLS AMG 2011, Alemanha
Motor : 6.3/563HP
Exterior : Prata (Iridium Silver)
Interior : Preto e Vermelho
Fotografia

HIGHLIGHTS
·         Hand built AMG 6.3/563 HP V-8 engine
·         AMG speedshift DCT 7-speed sport transaxle
·         800 Actual miles
·         Dry sump engine lubrication with external oil reservoir
·         Compound disc brakes with 6-piston in front and 4 piston in rear
·         Speed sensitive power steering
·         AMG sport steering wheel with aluminum shift paddles
·         Aluminum space frame
·         Die cast aluminum trim
·         Gullwing doors
·         Keyless Go
·         Parktronic
·         Power folding mirrors
·         Headlamp washing system
·         Heated power adjustable seat with memory feature
·         Dual-zone automatic climate control
·         40 GB hard drive
·         GPS Navigation
·         Enhanced voice control system
·         Alcantara headliner, door trim and rear parcel shelf
·         8 airbags
·         Rearview camera
·         LED Daytime running lights
·         Bi-Xenon headlamps
·         Clean CarFax


Introduced at the 2009 Frankfurt Motor Show, the SLS was the first car built from scratch by AMG, Mercedes-Benz’s in-house performance division. Production ran from 2011 to 2015, and the car marked a major step in design and production at both Mercedes-Benz and AMG. Featuring gullwing doors and an aluminum space frame, the SLS was seen as the successor to the 300SL from the 1950s, as evidenced by the overall profile, placement of the exterior door handles, grille design, tail lights and many more subtle details. It was quicker, faster and lighter than the outgoing Mercedes-Benz SLR McLaren, which was an accomplishment in and of itself considering the engineering and expense bestowed upon the SLR. This 2011 Mercedes-Benz SLS AMG has only covered 802 miles since new. Powered by the 6.3L/563 HP V-8 engine and AMG Speedshift DCT 7-speed sport transaxle, the engines are hand built and use a dry-sump lubrication system with external reservoir and were considered to be the most powerful, naturally aspirated production V-8 engine at the time. Massive, 6-piston front and 4-piston rear compound disc brakes keep the car in check, while speed-sensitive power steering makes the car easy to drive in traffic and at speed. Mercedes-Benz took great strides to ensure the SLS was a safely engineered car, installing eight airbags, ABS, a three-stage electronic stability program, a safety cell and explosive bolts to remove the doors in the event of a rollover collision among other defenses. This one is equipped very nicely with an AMG sport steering wheel with aluminum shift paddles, die-cast aluminum trim, Keyless Go, Parktronic, power folding mirrors, headlamp-washing system, heated and power-adjustable seats with memory feature, dual-zone automatic climate control, GPS navigation, a 40 GB hard drive, enhanced voice-control system, a rear-view camera, LED daytime running lights, Bi-Xenon headlamps and Alcantara upholstery for the headliner, door trim and rear parcel shelf. Presented in silver exterior paint, a bright red interior with exquisite details lends drama and excitement to an exciting car.
Fonte : https://www.mecum.com/lots/FL0119-359792/2011-mercedes-benz-sls-amg/?fbclid=IwAR0Ecmo6_m8FByd40hSa0UKu8XSuTf9JuJ5LMMD4Lb8RoMwflqQYFxcAHPc