domingo, 18 de fevereiro de 2024

Antiga Sede da Fazenda Monte Alegre / Atual Museu Histórico e de Ordem Geral Plínio Travassos dos Santos, Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil


 

Antiga Sede da Fazenda Monte Alegre / Atual Museu Histórico e de Ordem Geral Plínio Travassos dos Santos, Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil
Ribeirão Preto - SP
Fotografia

Nota do blog 1: Vista da antiga sede da Fazenda Monte Alegre, propriedade de Francisco Schmidt, o "Rei do Café" / atual Museu Histórico e de Ordem Geral Plínio Travassos dos Santos.
Nota do blog 2: Francisco Schmidt utilizava o veículo mostrado na imagem para visitar/vistoriar suas propriedades.
Nota do blog 3: Notar que naquela época existia uma edificação ao lado da entrada da sede (acabou demolida em algum momento).
Nota do blog 4: Data não obtida.


Propaganda "Se a sua Filha não Está Namorando, Aplique em Letras de Câmbio Itaú, Quem Sabe Aparece Algum Interessado", Banco Itaú S/A, Brasil




 

Propaganda "Se a sua Filha não Está Namorando, Aplique em Letras de Câmbio Itaú, Quem Sabe Aparece Algum Interessado", Banco Itaú S/A, Brasil
Propaganda

Nota do blog: Filha de pais com dinheiro não fica solteira por muito tempo...rs.

Paço Municipal / Palácio Rio Branco / Prefeitura Municipal, Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil


 



Paço Municipal / Palácio Rio Branco / Prefeitura Municipal, Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil
Ribeirão Preto - SP
Fotografia - Cartão Postal

O Paço Municipal: Câmara e Prefeitura, foi inaugurado em 26 de maio de 1917, em solenidade com a presença do presidente da Câmara Cel. Francisco Schmidt, o prefeito municipal Joaquim Macedo Bittencourt, entre outras autoridades. No piso térreo foram instaladas a prefeitura, instrução pública, contadoria, repartição de obras, biblioteca, tesouraria e portaria; no piso superior ficavam as salas de sessões da Câmara, das comissões e do presidente e prefeito, além de um salão nobre decorado pelo pintor Torquato Bassi. O projeto do edifício é de autoria do engenheiro Antônio Soares Romeo, auxiliado pelo construtor José Michelletti. Trabalharam no prédio o pintor Carlo Barberi, José Barbosa e Mario Nakamura na carpintaria, e José Pontan na execução da fachada. O mobiliário e a tapeçaria foram adquiridos no Liceu de Artes e Ofícios, na Casa Alemã, no Domingos Innecchi & Filho, entre outros estabelecimentos.

LP "Estranho Lugar", Grupo Nós, Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil



 

LP "Estranho Lugar", Grupo Nós, Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil
Ribeirão Preto - SP
Fotografia

Quem lembra dessa formação do Grupo Nós?
É uma recordação que vai atingir os maiores de 40 anos, salvo engano, esse disco foi lançado entre os anos 1989-1991 (não tenho certeza da data exata). 
O Grupo Nós fez muito sucesso na cidade.
Lembro de tê-los visto algumas vezes no Ipanema Clube, entre outros lugares.
Esse disco tem várias músicas interessantes, que remetem aos anos 80.
Entre elas, destaco duas: "Outra chance", uma versão da música "Second Chance" do 38 Special (ficou uma balada bem romântica) e "Fui eu quem quis assim" (essa mais agitada, mas também romântica).
Em geral, as músicas do Grupo Nós falavam de amor com uma pegada jovem, sem utilizar de termos baixos ou apelativos, o que muitos tem saudade nos dias de hoje, especialmente quem viveu aquela fase dos anos 80.
Do que lembro, posso dizer que as meninas/moças/mulheres adoravam o Grupo Nós, enquanto os meninos/moços/homens, mesmo dizendo que não, também gostavam. 
Concluindo, não sei onde ou como estão os integrantes daquela formação do Nós, mas fica meu agradecimento e saudade daqueles tempos.



Reservatório Schmidt, Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil


 



Reservatório Schmidt, Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil
Ribeirão Preto - SP
Fotografia 

Nota do blog 1: A imagem, provavelmente, mostra políticos/autoridades no local. Não é claro se estão vistoriando as obras ou se o reservatório já estava pronto.
Nota do blog 2: Imagem circa 1904 / Fotógrafo desconhecido.
Nota do blog 3: Localizado na esquina das ruas Marechal Deodoro com Campos Salles.

Rua Luiz Barreto, 1953, Campos Elíseos, Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil


 

Rua Luiz Barreto, 1953, Campos Elíseos, Ribeirão Preto, São Paulo, Brasil
Ribeirão Preto - SP
Fotografia

Nota do blog 1: Na época ainda não existia calçada/asfalto na rua. Próximo a rua Anita Garibaldi.
Nota do blog 2: Crédito da imagem para Isaura Maria Gui Passos.

sábado, 17 de fevereiro de 2024

Ford Mustang Shelby GT350 Fastback, Estados Unidos

 






















Ford Mustang Shelby GT350 Fastback, Estados Unidos
Fotografia



While Carroll Shelby’s Cobra was seemingly invincible on the track, Shelby, Ken Miles, Phil Remington and the rest of Shelby American’s rowdy team whipped Ford’s Mustang into SCCA B-Production racing dominance, culminating in three consecutive SCCA National Championships (1965-67). While Shelby American somehow managed to produce a few thousand cars during this frenetic period, the many competing demands of racing and road-car production led Ford Motor Company to assume greater control of Shelby’s operations by late 1966 in a drive for higher quality control and production volumes.
Recognizing Shelby’s considerable value as a winning brand, Ford made a deal with Shelby in 1967, whereby GT350 and GT500 Mustang production would be carried out for a new company, Shelby Automotive, Inc., by A.O. Smith near Detroit. In return, Carroll Shelby retained control of his racing team and parts/accessories businesses.
According to its corresponding Deluxe Marti Report, this Shelby GT350 Fastback was produced on March 22, 1967—28 days behind schedule—and carries Shelby No. 01675. In addition to the K-Code based, Shelby-modified 289 CI V-8 engine and 4-speed manual transmission, this highly equipped GT350 was delivered to Eger Motors Inc. in McKeesport, Pennsylvania, in Code 5 Dark Moss Green paint with a black Décor interior including front bucket seats. Other highlights include power front disc brakes, power steering, a center console, fold-down rear seat, Courtesy Light Group, the Extra Cooling Package and white side stripes. The close-coupled Lucas driving lights were a relatively rare feature for compliance with local state requirements. Highly optioned and accompanied by a Marti Report confirming original features and factory data, this 1967 Shelby GT350 exemplifies the maturation of Shelby’s GT Mustang.

Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano 2023, Itália

 






























Ferrari 296 GTB Assetto Fiorano 2023, Itália
Fotografia


Ferrari’s latest sensation is the all-new 296 GTB, the first Ferrari-badged production car with a V-6 engine and Ferrari’s first rear-wheel drive hybrid. The new twin-turbocharged, twin-intercooled 3.0L 120-degree V-6 engine, which employs “Hot-Vee” architecture positioning the exhausts within the V and intakes on the outside, would provide plenty of power on its own—654 HP, to be exact—to propel this track-focused projectile to exhilarating speeds. Add Ferrari’s MGU-K plug-in hybrid system, complemented with the 7.5-kWh battery pack located under the floor, and the number climbs to a combined 819 HP, enough to produce blinding acceleration, as in 0-60 MPH in 2.5 seconds with 100 MPH arriving in 4.8 seconds. Driving through an 8-speed, paddle-shifted, dual-clutch automatic transmission, the V-6 reaches a peak of 8,500 RPM, adding Ferrari’s signature exhaust shriek to an already bliss-inducing sensory experience.
Driven just 279 miles, the 2023 example offered here showcases the 296 GTB’s many charms. The form emulates that of the 1963 250 LM, especially in the flowing roofline, the cooling inlets aft of the doors and the large central exhaust outlet. An Enzo-inspired, speed-sensitive rear spoiler and carbon fiber rear diffuser provide maximum downforce at speed, while Brembo carbon-ceramic disc brakes with 15.7-inch front and 14.2-inch rear rotors and yellow calipers balance the hybrid performance with excellent stopping power. Four driving modes—eDrive, Hybrid, Performance and Qualify—provide increasing levels of performance activated through the steering wheel-mounted Manettino and aided by input from the side-slip control system.
Finished in Rosso Corsa with Scuderia shields, this 296 GTB further recalls the classic 250 LM with the Argento Nürburgring stripe that runs its full length and wraps around both the nose and tail. That feature is the most visible element of the supplementary Assetto Fiorano package, a $41,956 option that adds further to the 296 GTB’s mind-blowing performance with adjustable Multimatic shock absorbers, high downforce carbon-fiber exterior trim and Michelin Pilot Sport Cup 2 R tires on diamond-cut five-spoke alloy wheels. An ultralight Lexan rear screen and additional carbon fiber trim weight even further.
Extensive use of carbon fiber is also featured inside, along with a broad array of touch-sensitive controls, full instrumentation and full Alcantara racing seats. Boasting over $150,000 in optional extras and the most performance of any production RWD car in Ferrari history, this 296 GTB Assetto Fiorano is as stunning and exciting an automobile as any that have ever worn the symbol of the Prancing Horse.